Když se budeme zaobírat ženským tělem, někdy i mužským a zeptáme se, která partie na těle je trápí nejvíce, většina z nich Vám dá jasnou odpověď – Bříško. A právě tuto partii je nejtěžší vymodelovat k dokonalosti. Samotné cvičení vám úplně nepomůže. I zde platí, že je důležité zařadit do jídelníčku vhodné potraviny.

Přestože je nutné vytvořit si jídelníček komplexně, přesto tu máme potraviny, které nás k cíli dovedou rychleji, stejně jako ty, o kterých se ví, že mají opačný účinek – přibírání.

Co tedy jíst a co ne, chceme- li ubrat centimetry v pase?

  1. Grapefruit
    -tato citrusová plodina obsahuje obrovské množství zdraví prospěšných látek. Od vitamínu C přes hořčík, vápník, draslík, železo až po betakaroten.
    – Grapefruitová jadérka navíc působí jako účinné přírodní antibiotikum, které tělu pomáhá bojovat se záněty, vyrážkou nebo dokonce s lupénkou. Pravidelným pojídáním grepu třeba k svačině můžete výrazně snížit hladinu cukru v krvi a zmírnit uvolňování inzulínu, čímž tělo vyprovokujete k čerpání energie z uložených tuků.
  1. Chilli papričky
    – Chilli papričky a pálivé pokrmy zvyšují výdej energie po jídle, takže jsou považovány za účinné při hubnutí. Chili papričky dokáží nakopnout váš organismus jako nic jiného. Klidně si je přidávejte do jakéhokoliv jídla, samozřejmě v přiměřeném množství. Chili papričky obsahují velké množství vitaminu C a beta karotenu.
    – Dejte si, ale pozor na množství, vše je potřeba v rozumných dávkách
  2. Rýže – pouze hnědá
    – Proč pouze na hnědou?
    – Především je to kvůli tomu, že má mnohem větší množství vitamínu B. A ten je k redukci váhy hodně nápomocný, protože urychluje samotné spalování. Rýže je plná proteinů, takže se vám rychleji tvarují svaly a co je stejně důležité, tento protein svaly také dlouho udržuje v požadovaném tvaru.
  3. Rajčata
    – Rajčata jsou další potravinou s velmi nízkým obsahem kalorií. Pro představu: ve 100 gramech se skrývá pouze 19 kalorií a v oloupaných rajčatech jich je dokonce pouze 9
    – Silnou stránkou této zeleniny je také vyvážená směs minerálů a vitamínů. Jsou bohatá především na draslík, o kterém je známo, že tělu pomáhá řešit zvýšenou retenci vody.
    – Rajčata také obsahují zinek, selen a prvky, které dovedou mozek obalamutit a navodit v těle předčasný pocit sytosti.
    – Výhodou zralých rajčat je také obstojné množství vlákniny.
  4. Jablečný ocet
    – Studie zde uvádějí, že konzumací jedné až dvou lžic denně (přidáním do jídla) napomáhá k hubnutí.
    – Kromě toho může snižovat % tělesného tuku, břišního tuku a hladinu triglyceridů v krvi.
  5. Banány
    – Přestože banány jsou velice sladký druh ovoce, právě banány vám mohou pomoci k plochému bříšku.
    – Banán je vynikající zdroj vlákniny (1 kus obsahuje přibližně 5 gramů), zároveň obsahuje rezistentní škroby (dostaví se pocit zasycení). Velké množství pektinu (podpora trávení a odstranění toxinů i těžkých kovů z těla) a v neposlední řadě jsou banány vhodným zdrojem draslíku (podporuje nám látkovou výměnu a má pozitivní vliv na zvyšování hladiny klidového metabolismu).
    – Obsah cukru se zvyšuje tím, jak banán dozrává (tzn. že zelený banán obsahuje cukr v porovnání se zbývajícími živinami v poměru 1:20)– Se žloutnutím banánu se však tento poměr postupně mění, až dosáhne u přezrálého banánu přesného opaku. Chcete- li být na sebe opravdu přísní, v rámci dietního režimu proto sáhněte spíše po nedozrálém banánu.
    – Na druhou stranu je však tohle žluté ovoce pro tělo natolik přínosné, že je asi trochu přehnané jeho barvu a zralost řešit.

O dietě jsme už na našem webu psali, a proto bych těm, co tento článek ještě nečetli ráda doporučila. 🙂
Je možné zhubnout bez pocitu hladu?

Čerpáno: wikipedia.cz, pikant.cz, google.com/image

Leave a Reply