Od roku 2011 jsme byli zvyklý na jeden motiv a teď přichází změna. Škoda Auto mění své stávající logo za nové. Pojďme si o tom říct trochu více.

Mladoboleslavská automobilka Škoda v úterý představila svou novou podobu značky včetně loga. Změnila se podoba okřídleného šípu a především nápis Škoda. Na autech se bude objevovat už jen nápis bez šípu. Nové logo automobilky se příliš neliší od toho stávajícího. Hlavním motivem je znovu okřídlený šíp v kruhu, avšak má plochý, modernější design bez 3D efektu. Nové logo na přídi studie VISION 7S

Zajímavostí je, že logo už najdeme na přídi studie VISION 7S v textu nejen v zádi ale i na předku.

Aby nápis získal na výrazu, dostal novou podobu s integrovaným háčkem, pracuje se symetrií a kombinací oblin a hran. „Háček pro nás byl výzvou, z globální perspektivy bývá pro většinu našich zákazníků matoucí. V nové podobě bude integrovaný a splyne se symetrií loga, zákazníci na domácím trhu a některých dalších ho přitom v nápisu rozpoznají,“ popisuje významnou změnu Martin Pavlík, druhý člen marketingového týmu, který novou identitu značky připravoval.

Škoda Auto dodává, že to bylo 165 návrhů a více než rok práce.
Na tvorbě nové identity značky pracoval jen velmi malý tým s podporou napříč celou automobilkou. Práce zabraly přes rok a z počátku tým pracoval s celkem 165 návrhy, z nichž postupně vykrystalizovala trojice „finalistů“. Tu pak automobilka podrobila důkladnému testu, kterého se účastnilo přes 2 200 respondentů z Česka, Německa, Itálie, Norska, Indie a Izraele. Na základě jejich zpětné vazby zvítězila právě představená podoba loga.

Celé logo se ovšem bude objevovat spíše na propagačních materiálech nebo u prodejců, kteří budou předělávat své prodejny v následujících letech. Na automobilech bude Škoda již používat výhradně nápisy.
Změnu vidíme právě v nápisu Škoda. Můžeme si všimnout jiného fontu a háček nad S se integroval do horní části písmene. Hlavním záměrem je porozumění a srozumitelnost v mezinárodní sféře, ale stále si Škoda zachová svou tradici.
Nové logo se na automobilech začne objevovat v roce 2024. Ponesou jej i tři nové elektromobily, které Škoda představí do roku 2026. Včetně malého modelu, kompaktního crossoveru a sedmimístného vozu a do roku 2030 má pak podíl čistě elektrických vozů na prodeji značky v Evropě vzrůst na více než 70 procent. Právě do elektromobility chce automobilka v příštích pěti letech investovat 5,6 miliardy eur a dalších 700 milionů eur půjde do digitalizace.Vývoj loga

Vision 7S aneb takto budou vypadat nová vozidla

Jedním ze zmíněných nových elektromobilů bude i sedmimístné SUV vozidlo, jehož podobu napovídá koncept Vision 7S. Vzhledem k tomu, že uvedení tohoto vozu je ještě poměrně daleko, reprezentuje studie zatím především nový designový jazyk automobilky. Jedná se o poměrně velký automobil, které svého potencionálního zákazníka zaujme hlavně svými detaily. Úzké přední světlomety se čtyřokou tváří zasahují hluboko do boků a jsou uspořádány ve dvou řadách nad sebou. Světlomety mají poprvé u škodovky design ve tvaru písmene T. Takový tvar mají také LED zadní světla. I zde horní linie světel zasahuje až k blatníkům.

„Vylepšili jsme osvědčené přednosti a odvážně jsme se vydali na novou cestu. Minimalistický funkční design navozuje pocit bezpečí a vyzařuje sílu. Budoucí vozy portfolia značky Škoda budou zároveň velmi aerodynamické,“ říká šéfdesignér Oliver Stefani.
Předseda podnikové rady Škoda Auto Jaroslav Povšík už v minulosti řekl, že mladoboleslavská automobilka se spalovacími motory definitivně skončí v roce 2035.
Automobilka v prvním pololetí dodala zákazníkům celosvětově 360 559 vozů, což je o 30 procent méně než před rokem. Pokles prodeje v Evropě částečně kompenzoval růst v Indii. Zvýšil se zejména prodej modelu Enyaq iV.
O technice konceptu toho automobilka příliš neprozrazuje. Stejně jako enyaq a další budoucí elektromobily od Škody je postaven na modulární platformě pro elektromobily MEB koncernu Volkswagen. Má baterii s kapacitou 89 kWh, která umožňuje dojezd více než 600 km v režimu WLTP.

Režim Relax
Novinkou je také režim relax, lze jej aktivovat při nabíjení nebo při zastávce na odpočinek stisknutím tlačítka ve středové konzole. Při tomto režimu dochází k proměně interiéru. Volant a přístrojová deska se posunou dopředu dále od řidiče a spolujezdce a dojde tak k vytvoření velkorysého prostoru.
Sedadlo řidiče a spolujezdce se otočí směrem dovnitř a sklopí se dozadu, což zajišťuje více pohodlí a také volný výhled na centrální obrazovku pro cestující na zadních sedadlech. Sedadla ve druhé řadě se také sklopí dozadu. Obrazovku se v tomto režimu otáčí do horizontální polohy.

Škoda auto představuje:

Vítejte na cestě do historie. Za posledních 30 let nezažila značka ŠKODA větší a lepší změnu své identity.

Můžete nám dát vědět, jak se Vám tato změna a náhled do budoucnosti líbí.

Předchozí článekRecept na křupavé domácí rohlíky
Další článekROSSMANN Mystery box XS

Leave a Reply