Vítám Vás již je to dva roky, co začali platit nové zkoušky pro získání ředického oprávnění na motorky A1, A2 nebo neomezené A. Bylo přidáno do zkoušek tzv. polygon, kde musíte prokázat, že motorku ovládáte Vy nikoliv ona Vás.

Nedávno jsem úspěšně dokončil rozšíření “řidičák” o skupinu A (nad 35 kW) z A1 (125 ccm a 11 kW).

Zkoušky se nyní skládají ze dvou částí, a to znalostní a pak dovednostní. První se skládá zkouška na PC (znalost zákona) dále je druhá část, a to dovednostní která se skládá ze dvou částí, a to již zmíněný polygon a pak jízda v provozu na silnici.

Zkoušky na PC se nikterak nezměnili, jen již obsahují cca 850 otázek. Nesmím zapomenout pokud nesložíte zkoušku na PC, tedy znalost zákona, nebudete moci pokračovat druhou části složení zkoušek, toto platí i pro ostatní skupiny řidičského oprávnění.

Druhá část polygon, co Vás tam čeká?

Sejmutí motocyklu ze středového stojanu a jeho vedení vpřed bez použití motoru se zatočením doleva, následně vzad se zaparkováním do omezeného prostoru a postavení motocyklu na středový stojan. Sejmutí motocyklu ze středového stojanu a jeho vyvedení z omezeného prostoru vpravo. V případě, že je motocykl vyroben pouze s podpěrným stojanem, použije se podpěrný stojan.

Provedení jízdy při nízké rychlosti – následování zkušebního komisaře rychlostí chůze cca 4 km.h-1 v přímém směru (délka dráhy cca 12 m)

Bezpečné otočení o 180° projetím zatáčky tvaru „U“ rychlostí cca 4 km.h -1.

Slalom při rychlosti chůze cca 4 km.h -1.

Jízda po dráze ve tvaru „8“ při rychlosti chůze cca 4 km.h -1.

Dráha pro úkony v pomalé rychlosti.

Opakované rozjetí se s jednou nohou na stupačce, přesunutí druhé nohy na stupačku a zastavení s následnou oporou jednou nebo oběma nohama pro udržení stability motocyklu.

Provedení jízdy ve vyšších rychlostech, slalom v rychlosti 40 km.h -1.

Vyhýbání se překážce při počáteční rychlosti nejméně 50 km.h -1 (u skupiny AM při rychlosti 45 km.h-1).

Brzdění na přesnost ve stanoveném úseku z rychlosti nejméně 50 km.h -1 (u skupiny AM z rychlosti 45 km.h-1).

Nouzové brzdění na stanovenou vzdálenost z rychlosti nejméně 50 km.h -1 (u skupiny AM z rychlosti 45 km.h-1).

Pokud toto vše zvládnete, jdete dělat jízdy do běžného silničního provozu. Instruktor ani komisař již nesedí za Vámi během jízd ani u zkoušek, povely dostáváte přes intercom.

Jestli jste již jezdili na motorce, určitě to pro Vás bude snadné.

Všem motorkářům přeji pěkné zatáčky, hezký asfalt a hodně kilometrů.

 

 

Předchozí článekHarmonie vztahu
Další článekCETIN a jeho sít zrychlí již v září

Leave a Reply